top of page
  • תמונת הסופר/תBOOM

מהו מיתוג? כך תשפרו את עיצוב זהות המותג שלכם בצורה חזקה ומוצלחת מתחילתו ועד סופו.

עודכן: 30 באוג׳ 2023

 

יצירת מיתוג בולט בשילוב חשיבה יצירתית
מיתוג בולט

מיתוג חזק הוא חיוני להצלחת כל חברה. המיתוג חולש על כל היבט באסטרטגיית השיווק של החברה ופועל לתמיכה הן ביעדים העסקיים והן בחוויית הלקוח.

במאמר זה, נעמיק בשלבים הבסיסיים הנלווים לכל פרויקט מוצלח של עיצוב זהות מותג. לאחר מכן, נשתף רשימה מלאה של פריטים שיעזרו להנחות את פרויקטי חבילת המיתוג העתידיים שלך.


 

בעת יצירת מיתוג חדש, חיוני לקחת בחשבון את מטרות העסק שלך ואת אישיות המותג שלך. שני הגורמים האלה צריכים לקבוע כיוון כולל לזהות שלך, ולתת לך נקודת זינוק.

זהות המותג שלך צריכה לפעול כדי לתמוך ביעדים הכוללים של העסק שלך. כמעט לכל עסק יש מטרה מרכזית מעבר להכנסה השאלה מה היא:

מה עוד המותג שלך רוצה להשיג? האם מדובר בשינוי העולם? האם להיות מוביל בתעשייה? האם לייצר את חווית הלקוח הטובה ביותר?

הגדירו את המטרות הללו לפני שתתקדמו כך שתוכלו לשקול אותן כשזהות המותג שלך מתגבשת.

זהות המותג שלך צריכה לשקף גם את אישיות החברה שלך. הגדרה של אישיות יכולה להיעשות בכמה דרכים, אבל אחת היעילות ביותר היא פשוט לבקש מבעלי עניין מרכזיים לרשום מילים שהם מקשרים למותג שלך. משם, אתה יכול לראות אילו נושאים מרכזיים צצים ליצירת תדמית המותג שלך.

אנחנו ממליצים לשאול את השאלות הבאות כדי להבין טוב יותר את מטרות ואישיות המותג ושל הלקוחות:

• תאר/י את החברה שלך מנקודת מבט של 30 אלף רגל

• איפה את/ה רואה את עצמך ואת החברה שלך בעוד 1, 5, 20 שנים?

• מהו האתגר הגדול ביותר שעומד בפניך כחברה?

• תאר/י את החברה שלך ב-5 שמות תואר בודדים

• איזו בעיה המותג פותר?

• אילו יתרונות תפקודיים ורגשיים אתם מציעים ללקוחות שלכם?

• מי קהל היעד שלך?


קהל יעד

אמנם זהות המותג שלך צריכה לעבוד למען המטרות העסקיות שלך, אך הדרך היחידה שבה הוא יכול לעשות זאת היא לעבוד גם עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלך. אם המותג שלך לא מושך אותם, הם יפנו למתחרים שלך.

הקדישו זמן למחקר על קהל היעד שלכם לפני שאתם מתחילים לעצב. שוחח עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים על מה שהם מחפשים במותג שמוכר מוצרים או שירותים דומים. שימו לב לשפה שבה הם משתמשים בעת תיאור המותגים הללו וראו היכן הם מתיישבים עם הערכים הקיימים של המותג שלכם. זה נותן לך תובנה היכן טמונים החוזקות התחרותיות הפוטנציאליות של המותג שלך.


עבודת המחקר מגיעה לפני שמתחילים את שלב עיצוב המיתוג.

תחילה בודקים את התחרות

אם כבר מדברים על חוזקות תחרותיות, חשוב לבדוק את המותגים של המתחרים שלך. יש לחקור כל היבט של המותגים שלהם, החל מפלטת הצבעים דרך הטיפוגרפיה ועד לתמונות שבהן הם משתמשים. שימו לב גם לסגנון הכתיבה שלהם. איך הם מדברים על עצמם ועל המוצר שלהם? זה יכול לתת לך תובנות לגבי איך הם רואים את עצמם ואת קהל הלקוחות שלהם.

חפש/י טרנדים בקרב המתחרים שלך. האם כולם משתמשים בפלטת צבעים מסוימת? סגנון גופן מסוים? או אולי סוגים מסוימים של תמונות? אלה יכולים לתת לך תובנות לגבי מה שעשוי לעבוד עבור הזהות החזותית של המותג שלך, או איך אולי תרצה/י לייחד את עצמך.


רכיבי מיתוג חזותיים

כעת, לאחר שיש לך אסטרטגיית מותג, הגיע הזמן לספר חזותית את סיפור המותג שלך. לעיצובי זהות מותג יש כמה אלמנטים חזותיים של מותג שתרצו לחקור. חלקם יכולים להיחשב לרכיבים (כגון פלטת צבעים, טיפוגרפיה, תמונות ואפילו הלוגו שלך) שניתן להשתמש בהם בתוך דברים כמו עיצובי אתרים או כרטיסי ביקור.


פלטת צבעי מותג

הצבע הוא ללא ספק החלק החשוב ביותר בכל זהות או עיצוב של מותג. לערכת הצבעים של המותג שלך יש השפעה רבה על הרושם שלקוח מקבל מהמותג שלך, והיא בדרך כלל הדבר הראשון שהם מבחינים בו. פלטת צבעים גרועה יכולה להרחיק לקוחות, בעוד פלטה מצוינת יכולה לחזק את ערכי המותג שלך ולגרום ללקוחות להרגיש בבית.

שקלו את מצב הרוח והרגשות שאתם רוצים שהלקוחות שלך ירגישו לגבי המותג שלך, כמו גם את ההתנהגויות שאתם רוצים להשפיע. לאחר מכן עבדו משם כדי לבחור צבע ראשי מתאים לבסס את לוח הצבעים של המותג שלכם.


טיפוגרפיה

לטיפוגרפיה של זהות המותג שלך יש השפעה ישירה על אופן צריכת התוכן שלך. ללמוד כיצד לבחור את הגופנים הנכונים למותג שלך הוא הצעד הראשון.

קחו בחשבון את מצב הרוח, הקריאה, הפורמליות ויכולת ההסתגלות של גופים כדי לבחור את הגופן הנכון. לאחר מכן החלט אם תיצור את ההיררכיה הטיפוגרפית שלך עם גופן יחיד או אם תשלב שני גופנים או יותר.

אם תחליט/י לשלב גופנים, תרצה לוודא ששילובי הגופנים שלך פועלים היטב ביחד ושניהם תומכים במצב הרוח ובתדמית של המותג שלך. ודא/י שסגנון הגופנים שלך תואם לסגנון של אלמנטים ויזואליים אחרים שאת/ה בוחר/ת לשלב בלוגו המותג שלך, באתר האינטרנט שלך ומעבר לכך.



חברת אג׳נדות לתוכן חברתי - עיצוב לוגו חדש
מיתוג, עיצוב לוגו לחברת אג׳נדות

לוגו

בהתחשב בכך שעיצוב הלוגו של מותג מופיע כמעט בכל דבר שהוא עושה, כדאי להקדיש זמן ומאמץ כדי ליצור אחד שמשקף במדויק את ערכי המותג. דוגמאות ללוגו:

• סמלי לוגו של Lettermark מורכבים מקיצור של שם החברה הםכוללים רק טקסט, בדרך כלל את שם החברה

• סימן מותג הוא ייצוג ציורי של החברה, כגון הלוגו של Apple.

• סימן שילוב - סימני שילוב כוללים גם ייצוג ציורי של המותג בתוספת שם החברה.

עם מותגים חדשים יותר, בדרך כלל עדיף לשלב את שם המותג כתוב עם מסמל מותג, מכיוון שאנשים עדיין לא יקשרו ייצוג ציורי לחברה.

משם, תרצו להבטיח שעיצוב הלוגו של החברה יוצר את מצב הרוח המתאים למותג. שקלו את האיקונוגרפיה שבה את/ה רוצה להשתמש, את הלוגואים של המתחרים ואת אורך החיים של הלוגו.

לוגו הם אחד ממרכיבי העיצוב הבודדים של חברה שאמורים להשתנות רק לעתים רחוקות. קחו למשל את הלוגו של סטלה ארטואה; זה נשאר כמעט ללא שינוי מאז אמצע המאה ה-13.

טיפ למקצוענים: כשזה מגיע לעיצוב לוגו, כמה שיותר פשוט יותר טוב. אחת הטעויות הנפוצות ביותר בעיצוב הלוגו שאנשים עושים, היא לסבך יתר על המידה את הלוגו.


אנשים מנסים להכניס יותר מדי משמעויות ועיצובים בלוגו. מנסים לשלב יותר מדי רעיונות כך שיוצא שאין מושג אחד שהוא ברור, או מרכזי. בתהליך המיתוג מזהים ערך יחודי ואותו מתקשרים בצורה ברורה ובאופן ייחודי, זה המפתח להצלחה.
 

אלמנטים נוספים של עיצוב זהות מותג

בעוד שפלטת הצבעים, הטיפוגרפיה ועיצוב הלוגו הם עמודי השדרה של כל מותג, ישנם אלמנטים מוחשיים אחרים שתרצו לשקול בהתאם לגודל והיקפו של פרויקט זהות המותג שאתם עובדים עליו. אלמנטים שיעזרו למותג להיות בולט וזכיר יותר.


צילום

תמונות הן גישה נהדרת להתחבר לקהל שלך - מה שאומר שאתה רוצה שהם יבלטו על פני המתחרים שלך. קבע/י את הסגנון של כל צילום המשמש עבור המותג, בין אם זה תמונות מוצר, תמונות לפרסומות או תוכן מדיה חברתית. חשבו על מצב הרוח, הצבעים שבהם נעשה שימוש, האם התמונות צריכות לכלול אנשים או לא, והיבטים אחרים. באופן אידיאלי, כאשר לקוחות פוטנציאליים רואים את התמונות של המותג שלך, הם צריכים להיות מסוגלים לזהות את המותג שלך.

דרך פשוטה לתת לתמונות שלך מראה ותחושה עקביים היא להחיל את אותו מסנן על כל התמונות או לשפר את התמונות באמצעות טכניקות אחרות של עריכת תמונות יצירתיות.


איור

לא כל מותג משתמש באיורים - אבל אם תקבע/י שזו הבחירה הנכונה עבור זהות המותג שלך, תרצי/ה ליצור מערכת איור שיחודית למותג. כדאי לשקול את הסגנון, מצב הרוח, פלטת הצבעים והתוכן של האיורים. הקדישו זמן כדי להבין את המושגים הרלוונטיים ביותר להמחשה וכיצד ישמשו איורים אלו. זה יעצב את האופן שבו תשלב/י איור בעיצוב הזהות המוגמרת של המותג.

איקונוגרפיה

סמלים משמשים בדרך כלל בממשקים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט, אפליקציות לנייד ותוכנות. אם אתם עושים שימוש באייקונים כחלק ממותג, בחרו סגנון אייקון שמחזק את מצב הרוח ואת ערכי המותג. בדיוק כמו עיצוב הלוגו שלך, הימנעו מסיבוך יתר של סמלי המותג שלכם. שמרו אותם פשוטים ככל האפשר, במיוחד בגדלים קטנים יותר. עיצובי האייקונים הטובים ביותר הם צורות פשוטות ופיקטוגרמות שאנשים יכולים לזהות באופן מיידי.



המיתוג כולל עיצוב אלמנטים דיגיטלים, כמו זה שעשינו לחברת מטה וורק
מיתוג ועיצוב דיגיטלי לחברת Meta Work

דוגמה לפוסט שמשלב את כל האלמנטים: צבעוניות, לוגו, טיפוגרפיה, צילום, סלוגן וסגנון כתיבה

חשיבה יצירתית בתהליך העיצוב הדיגיטלי לחברת איזיקאונט
עיצוב דיגיטלי - פוסט לחברת איזיקאונט

דוגמה לפוסט שמשלב את כל האלמנטים: צבעוניות, לוגו, עיצוב תוכן ויזואלי


נכסי מדיה חברתית

בקש/י יצירת תבניות עיצוב ניתנות לעריכה של מדיה חברתית, שיעזרו לשמור על עקביות חזות המותג שלך זמן רב לאחר השלמת פרויקט זהות המותג.


הנחיות מותג / ספר מותג

זהות המותג שלך צריכה להיות מאוייתת בבירור בסדרה של הנחיות מותג - המכונה גם מדריך לסגנון מותג. הידוע גם כספר מותג או מדריך למותג, מדריך סגנון מותג הוא מסמך שמתאר את הזהות החזותית של חברה כך שניתן ליישם אותה בצורה מגובשת.

מדריך לסגנון המותג כולל לא רק את האלמנטים החזותיים המפורטים למעלה, אלא גם את האופן שבו יש להשתמש בכל אחד מהאלמנטים האלה, בנפרד או ביחד.

מדריך סגנון המותג שלך צריך לכלול:

• פלטת הצבעים של המותג, כולל קודי הקש המדויקים וצבעי Pantone עבור כל צבע מותג.

• הגופנים שבהם נעשה שימוש, יחד עם אופן השימוש בכל אחד מהם. לדוגמה, חשוב לאיית באילו גופנים יש להשתמש עבור כותרות לעומת טקסט גוף, הגדלים והסגנונות שבהם יש להשתמש וכו'.

• הוראות לשימוש בלוגו, כולל הגודל המינימלי, הצבעים המקובלים וכל ריפוד הכרחי סביבו. זה יכול להיות רעיון טוב לכלול גרסאות מרובות של הלוגו, כגון סימן מילה, סימן מותג וסימן שילוב, וכיצד להשתמש בכל אחת מהן.

• הנחיות אחרות לשימוש בתמונות, איורים, סמלים והדמיות נתונים, לפי הצורך.

עקביות היא המפתח לביסוס זהות מותג חזקה, ומדריך סגנון מותג עוזר להבטיח את העקביות הזו. הנחיות המותג הללו צריכות להיות נגישות בקלות עבור כל מי שעשוי ליצור עיצובים עבור המותג שלך, כמו גם לכל מי שעשוי להשתמש בלוגו של המותג שלך (כגון שותפים).



לעיצובי מותג נוספים תוכלו להתרשם מהעבודות שלנו


bottom of page